Humor i paradoks w coachingu

Warsztat kształcący postawę i niestandardowe myślenie w coachingu

Większość z nas lubi humor i prowokację, zwłaszcza gdy jest ona skierowana do kogoś innego. Śmiać się z siebie potrafią nieliczni. Co zrobić, żeby nasza prowokatywność bawiła nie tylko nas? Jak myśleć o niej by była skuteczna?

Prawdopodobnie jesteś coachem lub właśnie się nim stajesz. Mamy do ciebie dwa pytania:

  • Do kogo miałbyś zaufanie i zwrócił się z prośbą o następujące wsparcie:

„Pozbaw wagi wszystkie moje problemy, podważ przekonania, zakwestionuj schematy i obal strategie, zabierz mnie na spotkanie z moimi obawami…”?

  • Co potrzebujesz rozwinąć w sobie, by druga osoba była gotowa zwrócić się do Ciebie z taką prośbą?

Od lat stosujemy podejście niestandardowe jako element sztuki coachingu. Ten warsztat skonstruowaliśmy tak, by uczestnicy przeszli przez proces kształtujący zarówno postawę jak i podstawowe umiejętności coacha idącego „pod prąd”. Zależy nam na tym by każdy uczestnik miał okazję dotarcia do wewnętrznego mistrza prowokacji, poczucia jego odpowiedzialności, życzliwości oraz zastosowania w coachingu, oraz zrozumienia różnicy między prowokacją, a podejście prowokatywnym.

„…Wielokrotnie w roli coacha miałem potrzebę „potrząśnięcia” klientem, wyjścia z impasu lub skonfrontowania go z faktami. Klasyczne podejście powstrzymywało mnie przed zbyt „drastycznymi” zachowaniami czy wypowiedziami. Spojrzenie z perspektywy coacha stosującego paradoks i prowokatywność zwielokrotniło moją wiarę w klienta. Zakres możliwości, a zarazem samodzielność podejmowania decyzji stały się dla mnie wyraźniejsze. Zyskałem olbrzymią swobodę w kreatywnym, pełnym humoru, energii i entuzjazmu podejściu do drugiej osoby. Ba! Klienci po sesjach narzekają na zakwasy mięśni brzucha… ze śmiechu rzecz jasna…”

To, czego możecie się spodziewać, to całodziennego, solidnie i starannie zaplanowanego procesu coachingowego pełnego humoru, refleksji i gimnastyki wewnętrznej.

Subiektywny skrócony dekalog coacha stosującego metody niestandardowe:

  • Coach ślepo wierzy w moc klienta
  • Coach nie wierzy w ani jedno słowo klienta
  • Coach czasem czuje się klientem bardziej niż on sam
  • Coach kieruje się niespójnością klienta (prowadzi do spójności)
  • Trofeum coacha to śmiech klienta
  • Wyobraźnia to chirurgiczny skalpel coacha

Zalecenia dla uczestników

  • Na zajęcia przyjdź z co najmniej pięcioma własnymi tematami do rozpracowywania.
  • Przypomnij sobie trzy sytuacje, w których osoba sprowokowała cię do pozytywnej zmiany w sposób dla ciebie nieprzyjemny.

Zapisy i cena

Cena kursu zwiera zajęcia, materiały szkoleniowe, pokazy filmów, przerwy kawowe w profesjonalnej przestrzeni szkoleniowej.